חינוך
כפר הנוער עיינות
קבוצת חניכים מכפר הנוער "עיינות" חוות יום פעילות מאתגר במרכז הארצי לפיתוח מנהיגות באריאל. הם כתבו:
"אנו פועלים להבנות בסיס יציב להתפתחות אישית ולהצלחה לימודית, תוך חיזוק הדימוי העצמי ומימוש הפוטנציאל הטמון בכל אחת ואחד מן החניכים.
תודה על יום הפעילות במרכז לפיתוח מנהיגות באריאל. במהלך היום החניכים עבדו בצוות , התגברו על פחדים, איתגרו את עצמם, פירגנו אחד לשניה
על האומץ ובעיקר נהנו להיות ביחד!"
תודה,
קרן רגב
מנהלת מרכזיה חינוכית
בית הספר "תמר אריאל"
תמיד מרגש אותנו לקבל מכתבים נלהבים שכאלה!
בית הספר "תמר אריאל" מנתניה כתבו:
עברו כבר כמעט 48 שעות מאז יצאנו מגן העדן החלומי שבניתם באריאל, והחבר'ה עדיין מלאי חוויות, ומנתחים את האתגרים בהם עמדו.
זה כלל לא פשוט לקחת חבורת נוער בימים אלו, ל"החרים" את הניידים למספר שעות לא קטן, ולנתק אותם מהמציאות יום יומית שלהם- אבל אתם הצלחתם בגדול.
החבר'ה חזרו מגובשים מאוד, נראה שהם למדו לא מעט על עצמם ועל חבריהם, וגילו שהיכולת שלהם גבוהה הרבה יותר ממה שחשבו עד היום, וכל זה רק אודות למכשירים הייחודיים שהמרכז מציע, ומההכוונה של הצוות, שמהרגע הראשון ידע כיצד לגשת לחברה, ונראה שהייתה פה עבודה מקדימה והכנה מקצועית עד לפרטים הקטנים.
בגיל זה, שהחברה מתחילים להתעניין בצבא, וביחידות הלוחמות בו, חשוב ביותר להביא אותם לכאן, וזאת מכמה סיבות:
1. אריאל- חשוב מאוד להראות להם שהמדינה ממשיכה גם כשמתרחקים מתל אביב, ושישנם גם מחסומים בארצנו הקטנה.
2. הכרת האני העצמי- החברה התמודדו פעם ראשונה עם משימות מורכבות ובגובה רב, דבר שייתן להם מוטיבציה רבה, ואמונה עצמית ביכולתם, כך שיהיו מוכנים לכל תרחיש שיגיע בהכנה לצבא.
3.תחרותיות- לרוב היא מתגלה כמשהו שלילי בשגרה של התלמידים, אבל בפעילות הפיזית שהם עברו, הם גילו שתחרות בריאה, מביאה אותנו לתוצאות טובות יותר, ולמקומות שלא האמנו שנוכל להגיע אליהם. ושכן, תחרות הינה דבר חיובי ובריא, כל עוד היא מתרחשת למטרות טובות.
לסיכום,
אני חושב שכל בית ספר חייב לשלוח לכאן את כיתות י-יא שלו, הרווח יהיה מיידי וגדול פי כמה מיום לימודים שגרתי. התרומה להכרה ביכולתם של התלמידים, ובנטיעה של התפיסה של "אני הולך לקרבי"- מתחילה ביום כזה, ומשם ההמשך יהיה קל הרבה יותר.
בברכת הצלחה, והערכה רבה
שומרון כ"ץ, מחנך י2
ביה"ס "תמר אריאל" נתניה
משרד החינוך - מועצת תלמידים ונוער ארצית
"חלום ומעשה אינם שונים כל כך כפי שנוטים לחשוב, כי כל מעשי בני האדם בחלום יסודם ואל חלום ישובו". ַאלְטְ נוֹיְלַנְד, ארץ ישנה-חדשה, בנימין זאב הרצל
הנדון: מכתב תודה על אירוח והדרכה של יום גיבוש למועצת תלמידים ונוער ארצית
שלום רב,
ברצוני להודות לכם על אירוח חם ולבבי של נציגי מועצת תלמידים ונוער ארצית במרכז הארצי לפיתוח מנהיגות באריאל ביום א' 25.2.18.
בני הנוער זכו להתנסות בחוויה רבת עוצמה הכוללת משימות מאתגרות ועיבודן ומתוכן חילצו תובנות רבות בנוגע לאישיותם ובעיקר לגבי כוחה של הקבוצה, עבודת צוות ושיתוף פעולה.
יום זה תרם רבות לתחושת הגיבוש של בני הנוער וכן חיזק את תחושת המסוגלות האישית של כל אחת ואחד.
זכינו לצוות הדרכה מקצועי ומצוין, שהנחו, תמכו, ניתחו ובעיקר היו שם עבור בני הנוער לעודד וחזק.
המשובים של בני הנוער היו נלהבים והעידו שנתרמו ורכשו כלים ותובנות לתפקידם כנציגי הנוער וכן לכוח שלהם כקבוצה מגובשת, תומכת ובעלת אמון אחד בשני.
הגדלתם לעשות ואף דאגתם לנו לכיבוד וארוחת צהריים. מאחלת לנו המשך דרך משותפת של הכשרת בני נוער ואנשי חינוך במתקן הייחודי באריאל.
בברכה ןתודה
יעל קוטון
ממונה ארצית מנהיגות צעירה,
מועצות תלמידים ונוער ומד"צים
משרד החינוך
מינהל חברה ונוער
אגף חברתי קהילתי – תלמידים ונוער
בית צדף, פנימיית האורנים
בתאריך ה-10.8.2017, חניכים וצוות מבית "צדף" שבפנימיית האורנים בראשון לציון, הגיעו ליום גיבוש מאתגר ומשמעותי במקומכם הנפלא.
קיבלו אותנו עם חיוך גדול. כבר מהשיחה הראשונה הייתה תחושה של ביטחון, תחושה שליוותה את כלל הבית ועזרה להם בית היתר לצלוח את המשימות המאתגרות.
בסוף מסלול ה"אודיסאה" החניכים הוצפו בתחושות רבות בעיקר ברגשות גאווה וסיפוק. היה משמח לראות את התהליך שעשו מתחילתו של המסע כשלא הצליחו לעלות על החבלים ופחדו מאוד מכך, ועד הקטע האחרון, בו עבדו כצוות וסמכו בעיקר אחד על השני, שחבריהם יעזרו להם לצלוח את האתגר. אחד החניכים בתחילת המסלול אמר ש"זה מפחיד מאוד! אני לעולם לא אצליח לעשות זאת". עם זאת, בסופו אמר וכך גם בשיחת הסיכום שהוא מאוד גאה בעצמו והוא לא האמין שיצליח לסיים את המסלול. באמצע המסלול הוזכרו אמירות רבות על האמון שנותנים הם לחבריהם ואמרו "אני סומך רק על משה (שם בדוי)! מרגיש איתו הכי בטוח!".
בשיחת הסיכום דיברנו על התהליך שעברו והשלכנו את זה לחיים בינם לבין עצמם בפנימייה. כל אחד ידע להעריך את קצה גבול היכולת שלו ולא נרתע מלחץ חברתי. דיברנו על עבודת הצוות ועל האמון שנתנו לחבריהם וכמה זה חשוב. היו חניכים שגילו חולשות וקשיים תוך כדי המסלול ובאינטראקציה עם חבריהם והרגישו צורך להתנצל בפניהם לאחר מכן. בעיקר הייתה פתיחות שנוצרה בין השאר מהחוויה הקיצונית.
אין ספק שזהו יום שנזכור עוד זמן רב. חניכי וצוות בית צדף מודים לכם מקרב לב על היום המדהים הזה, על האמפתיה, האכפתיות, הנתינה ובעיקר על כך שנתתם לנו את ההזדמנות!
תודה ובהערכה רבה,
אלי מור,
מנהל בית צדף
פנימיית האורנים
מדריכים צעירים ומנהלי מרכזי נוער - כפר סבא
קבוצת מדצ"ים, הפעילים בבתי הנוער בעיר כפ"ס
מטרת הפעילות: גיבוש, הובלה, עבודת צוות, תקשורת, הקשבה, חשיבה יצירתית.
כמו כן התמקדנו בהעצמה אישית, בבניית אמון הדדי, תוך התמודדות מול אתגרים אישיים וקבוצתיים.
וכך הם כתבו:
לצוות המדהים!
תודה רבה! אין שום מילים שנבחר היכולות להסביר את התחושות כרגע.
עברנו יום מדהים, חוויתי, מלמד, עוצמתי, ערכי, למדנו והפנמנו דברים בצורה שרק כך אפשר להפנים.
המדריכים היו מקצועיים, לבביים, אכפתיים, ורגישים.
שוב תודה על כל העשייה והנתינה, ממש לא מובן מאליו.
מדצ"ים כפ"ס
טל ושירה.
למדריכי צוות המרכז
עשיתם לי יום מדהים ולמדתי מהפעילות כאן המון:
שחשוב להתחשב בשאר החברים בקבוצה, וללמוד להקשיב ולסמוך על אחרים.
אני אקח את החוויה הזו איתי להמשך החיים.
עדי, מרכז הנוער, כפ"ס.
חט"ב אורט יובלי אריאל
תלמידי כיתות ז' ח' ט' מחטיבת הביניים אורט יובלי אריאל
בפעילות סוף שנה ומטרתה: התמודדות עם אתגרים אישיים – הצבת מטרות והשגתן, חיזוק הבטחון העצמי, ביצוע משימות קבוצתיות בדגש על שת"פ, תקשורת, הקשבה, כבוד הדדי.
הם סיכמו:
אני מלאת הערכה לפעילות המדהימה שהייתה לנו.
בזכות צוות מיומן ורצון טוב, הצלחתם ליצור בתלמידנו הבנה, מוטיבציה ורצון. תודה רבה על יום מאתגר, מקסים ומלא באנרגיות.
היו ברוכים,
לאה זמיר – רכזת שכבת ח'
ישיבות בני עקיבא מנהלי אדמיניסטרציה
מנהלי אדמיניסטרציה ממרכז ישיבות בני עקיבא מחוז מרכז.
בפעילות גיבוש, היכרות מעמיקה, שיתופי פעולה ,התמודדות מול אתגרים.
וכך כתבו לנו:
לצוות המרכז
תודה רבה על יום גיבוש למנהלים, היה מדהים.
גילינו את הכוחות שטמונים בכל אחד מהמנהלים שלנו ,ולמדנו לעבוד יחד כצוות.
כל אחד יצא מיום כזה כשהוא סומך יותר על עצמו ועל חבריו.
הרב בני נכטיילר
סגן ראש מנהל החינוך
מנהל מרחב מרכז, במרכז יב"ע.
רכזי שבטים – הנהגת צופי ר"ג
צוות הנהגת צופי ר"ג בפעילות גיבוש מנהיגות, שת"פ, אמון הדדי, התמודדות מול קשיים אישיים וצוותיים, מחויבות קבוצתית.
התרגשנו לקרוא את מה שהם כתבו:
לצוות המרכז לפיתוח מנהיגות,
לצד פלטפורמה של מתקנים חדשניים ומאתגרים, אתם מצליחים להעמיד יכולות הדרכה וניתוח גבוהות ובשילוב עם כח אדם איכותי.
היתה חוויה שלא תשכח.
יניב , הנהגת צופי ר"ג.
בתי"ס דתיים מתכנית "אפיקים"
4 ימי פעילויות של תלמידים מתוכנית "אפיקים", העוסקת בהעצמת התהליך ערכי – חינוכי בבתי הספר הדתיים.
כ-800 תלמידים, מכיתות ט', י' הגיעו אלינו ממקומות שונים בארץ: שדרות, נתיבות, אופקים, בית שמש, בני ברק, חצור, באר שבע.
מטרות הפעילות: התמודדות עם אתגרים אישיים וקבוצתיים, העצמה אישית, פעילות קבוצתית, תקשורת, שת"פ, מחויבות, אחריות, עידוד ופירגון לחבר.
בתום 4 ימי פעילות הם כותבים:
לצוות המרכז למנהיגות היקרים!
הלוואי שהיו לי מילים יותר גדולות מתודה שיכילו את התחושות שלנו!
העבודה אתכם לפני הפעילות ובמהלכה – החיוך והמחשבה היו יכולים להספיק, אבל מעל הכל הפעילות – שהחזירה לתלמידים, למורים ולמדריכים שלנו
את הברק בעיניים!
רק לראות אתכם היה שיעור במנהיגות לכולנו.
תודה גדולה, ומחכים להיפגש שוב,
צוות אפיקים -
חיים, אלעד, נהורה, טליה, תומר, ורותם
כפר הנוער אמונה נוה מיכאל
ברצוני להמליץ על מיזם "המרכז הארצי לפיתוח מנהיגות באריאל", הפונה לעודד את הנוער יוצא העדה האתיופית לקראת שרות משמעותי- צבאי או אזרחי.
בתפקידי המרגש, הנני מנהל פנימיית "אמונה נווה מיכאל" בפרדס חנה, פנימייה טיפולית המטפלת במעל 200 ילדים ונוער, כאשר מעל 35% מהם הינם מקרב בני העדה האתיופית. ילדים ונוער בעלי סיכוי רב להצלחה ולחזרה לחיים נורמטיביים ותפקוד איכותי ומשמעותי לאחר התיכון, בזכות עבודה משמעותית בפנימייה ומחוצה לה בין השאר בעזרת הפרויקט המתקיים במרכז המנהיגות באריאל.
הפנימייה שלנו מעניקה חינוך ציוני, דתי וערכי לחניכים, והמפגש במהלך הפעילות עם סיפורי התנ"ך וסיפורי הגבורה של דוד אל מול גולית, ממחיש לנערים ולנערות את האמונה בעצמם, גם כאשר נתוני הפתיחה שלהם, כמו דוד (המלך) אינם נראים מבטיחים בתחילת הקרב. החניכים לומדים באופן מוחשי במרכז באריאל כיצד בעזרת כוחותיהם ויכולתם, הם מסוגלים להתגבר על כל פחד אפשרי, ולאחר מכן להבין כי בעזרה לאחר ובקבלת עזרה מהאחר הם יצליחו להגיע רחוק.
מדובר בנוער בנים לעולים אשר הגיעו לארץ בעליות השונות מאתיופיה, וזקוקים לחיזוק ברמה הרגשית והחברתית בחיבורים אל הנוער הכללי בחברה הישראלית.
כמו כן זיהינו כי מתוך הנערים והנערות שיצאו למיזם, באופן בולט היה ניכר כי החניכים מקרב בני העדה האתיופית בתחילת הפעילות חוששים מלגשת אל מתקני הגובה. משיחות איתם תוך כדי הפעילות, גילינו כי הפעילות במתקנים גורמת להם לחוש שלא בנוח, שכן מדובר בצורך ממשי לצאת מאזור הנוחות ולשנות עמדות בסיסיות שיש להם כלפי עצמם. לאחר הפעילות נדהמנו מהתגובות של אותם נערים ונערות.
אצטט מתוך דברים שחלק מהנערים והנערות מקרב יוצאי העדה האתיופית אמרו לי לאחר יום הפעילות:
"אנחנו בקבוצה של נערות פחדניות, בכלל לא חשבנו לעלות על המתקנים, בזכות העידוד של צוות ההדרכה והביטחון
שהם הקרינו עלינו, כל הקבוצה עלתה על המתקנים הכי מפחידים"...
"הפתעתי את עצמי, התגברתי על הפחד, גיליתי בעצמי כוחות שלא ידעתי שהיו קיימים אצלי"...
"נהנתי מאוד מאוד, היה כיף, מאתגר, ומעורר מחשבה על האומץ שיש לי"..
"פעם לא העזתי לעלות למיטת קומותיים, היום אני מעיזה ומתמודדת"...
"הבנתי כי לפעילויות הללו מגיעים מכל יחידות השדה הקרביות בצה"ל, אז אני רוצה לחזור לכאן כחייל קרבי"...
לסיכום דבריי, אני חושב כי יום משמעותי זה לקראת גיוס, ישאיר חותם אמיתי ושורשי בקרב מועמדים לשירות מקרב בני העדה האתיופית, בנים ובנות, לשירות צבאי או אזרחי, ועל כך רק מילות תודה, כאזרח במדינה, המעוניין לפגוש את המרקם המיוחד של כלל החברה הישראלית בין המשרתים והמתנדבים.
הייתי מעוניין כי כל בני הנוער במדינה יעברו יום כזה לקראת גיוס, ובעיקר נוער המוגדר ככזה הנמצא בשולי החברה הישראלית, ביניהם נוער מקרב בני העדה האתיופית.
בהוקרה והערכה .
יחיעם שרלו, מנהל פנימיית "אמונה נווה מיכאל", פרדס חנה.